Parts de marché – définition (en Marketing)

Parts de marché – définition  (en Marketing)

Les parts de marché permettent de mesurer les performances des entreprises présentes sur le marché et d’évaluer leur position concurrentielle.

La part de marché est le pourcentage représenté par les ventes d’un produit, d’une marque ou d’une entreprise par rapport à l’ensemble de la profession.



Commentaires

Posts les plus consultés de ce blog

Premiers Etats généraux du sport féminin en équipe - 16 et 17 mai 2013 à Bourges au Palais d’Auron organisés par Tango Bourges Basket

FIFA Women’s World Cup Australia and New Zealand 2023 (From Thursday 20 July to Sunday 20 August). Beyond Greatness in Australia and New Zealand.– Knockout stage (Final) from on Sunday 20 August - Sydney : England (0) vs (1) Spain. Goals : Olga Carmona 29'. Spain are the Champions.

FIFA Women’s World Cup Australia and New Zealand 2023 (From Thursday 20 July to Sunday 20 August). Beyond Greatness in Australia and New Zealand. Travel, Fitness, Weightloss with Ronald Tintin, Super Professeur and Ronning Aganst Cancer ;) – Knockout stage (Third-place match) from on Saturday 19 August : Matches and Results. Australia vs Sweden.Goals : Fridolina Rolfö, Kosovare Asllani